Melkein joka päivä. Kuva: Pixabay

#256: Arkirutiinit.

Kello herättää 05.45. Nouse ylös. Älä torkuta. 

 

Mainos (teksti jatkuu alla)
Mainos

Mene pissalle. Ota vitamiinitabletti. Juo lasi mehua. Jos oikein haluat noudattaa terveyssuosituksia, juo ainakin pari kolme lasia vettä.

 

Ja haluathan sinä noudattaa. Haluat olla hyvä ja hyvinvoiva ihminen.

 

Keitä kahvia. Älä laita paljoa sokeria. Maidon sijasta laita kahviin kauramaitoa. Mieluiten sitä yhtä ainoaa merkkiä. Kun laitat kauramaitoa, luonto säästyy. Eivät lehmänpierut aiheuta niin paljoa kaasupäästöjä ja ohenna ilmakehää. Ilmasto ei lämpene niin paljoa.

 

Mene vessaan. Pese hampaat. Myös hammasvälit pitäisi putsata.

 

Niin kuuluu tehdä.

 

Lähde samaa reittiä töihin. Muista kuopanpaikat tiessä, väistä niitä. Huolehdi, että pissapojassa on nestettä (varsinkin, jos on loskainen / vesisadekeli).

 

Työpaikalle saapuessa jätä auto ruutuun parkkiin. Parkkiruudut ovat sitä varten, että jokaiselle olisi tasapuolisesti tilaa pysäköidä. Helppo pysäköinti säästää työpäivän alussa huomattavasti hermoja.

 

Vie eväät työpaikan jääkaappiin. Laita tietokone päälle. Kirjaudu sisään. Avaa sähköposti. Priorisoi tärkeimmät viestit ja vastaa niihin heti.

 

Tee työsi.

 

Muista päivän aikana huolehtia, että lapset ovat löytäneet koulusta tullessaan evästä. Ilmoittaudu vanhempainiltaan johon ilmoittautumisen määräpäivä on tänään.

 

Kotimatkalla soita lapsille. Kysy kuulumiset. Kerro, että olet kohta kotona. Soita äitille ja isälle, et ole pitkään aikaan heille soittanut. Pode vähän huonoa omaatuntoa.

 

Kotiin päästyäsi tee ruoka, ruoki lapset ja puoliso. Huolehdi, että huomiselle liikuntatunnille lapsi ottaa uimavarusteet mukaan.

 

Harrasta. Ota aikaa itsellesi. Anna aikaa parisuhteelle. Ole itsekäs. Ota rennosti. Muista huomioida puoliso. Muista antaa aikaa lapsille. Muista "vaan olla". Muista olla aktiivinen. Laiskottele. Älä laiskottele liikaa.

 

Pese hampaat. Muista hammasvälit.

 

Ai niin. Pyykit perhana. Laita pyykit kuivumaan. Tiskit, puhtaat tiskit koneesta, likaiset koneeseen.

 

Mene nukkumaan. Nuku vähintään 7 tuntia per yö. Herää virkeänä 5.45. Aloita alusta uudelleen.

Mainos
Mainos