Kaikessa ei tarvitse olla mukana aina, mutta digilasien läpi pitää sinun maailmaa katseleman. Kuva: Pixabay

#370: Itsensä markkinointi

Hei hoitaja! 

Pidätkö sinä kuinka hyvin huolta henkilöbrändistäsi? Ehkä saatat mieltää, että henkilöbrändi on niitä sanoja jotka eivät kuulu hoitajan työelämään tai sanavarastoon mutta väittäisin toisin. Moni meistä on mukana sosiaalisessa mediassa ja suurin osa sosiaalisen median läsnäolosta on julkista, halusit sitä tai et.

Asiat joita kirjoitat, kuvat joita jaat, ryhmät joihin kuulut... Sinusta jää monella tavalla digitaalinen jalanjälki. Digitaalinen henkilökuvasi muodostuu sen mukaan mihin itsesi sosiaalisessa mediassa ja internetissä linkität. 

Mainos (teksti jatkuu alla)
Mainos

Olethan varovainen ja harkitsevainen. E-potilas, eli Potilas 2.0 on tietoinen ja harkitseva, jopa tarkistaa häntä hoitavien henkilöiden taustat. En tarkoita, että sosiaalista mediaa pitäisi varoa mutta kuten elämässä muutenkin on harkintaa käytettävä mitä voi ja kannattaa sanoa ja mitä ei. Huolehdithan siitä, että se mitä sanot ja teet verkossa on katseiden ja asenteiden kannalta kestävää toimintaa. Muista myös työntekijän lojaaliusvelvoite joka meillä on työntekijöinä työnantajaamme kohtaan. Lue tästä Taneli Pasasen postaus aiheesta LinkedIn-palvelussa.

En halua tässä suinkaan pelkästään säikytellä ja rajoittaa. Haluan rohkaista sua käyttämään kaikkia mahdollisia digitaalisia palveluita joita meillä on tarjolla. Olkoon kyse omahoidosta, potilasohjeista, työhön liittyvistä (lisäkoulutus, opiskelu, rekrytointi, uravaihtoehdot) palveluista tai mistä tahansa asioita eteenpäin vievästä.

Pidä CV kunnossa. Pidä oma LinkedIn-profiili kunnossa. Jos sulla ei ole Linkkarissa profiilia, tee sellainen. Mun mielestä hoitajallakin on todella asiallista ja hyvä juttu olla Linkkarissa asiantuntijaprofiili, koska asiantuntijoitahan me olemme. Ole aktiivinen, hae ja lue uutisia ja jaa niitä. Keskustele. Opi. Ole utelias.

Sillä maailma on avoin uteliaalle.

Mainos
Mainos