#pojatkinlukee kampanja

Kuvateksti
kuva: StockSnap.io

Törmäsin Facebookissa #pojatkinlukee kampanjaan. Tykkäsin ideasta kirjafiilistelijänä ja tietokirjailijana heti.

Kampanjan sanoma on poikien lukuharrastuksen edistämisessä.

Poikien vähentyneestä lukemisesta ja luetun ymmärtämisestä on puhuttu jo vuosia.

Yhä isompi joukko pojista ei lue huvikseen vapaa-ajallaan mitään sen paremmin paperilta kuin ruudultakaan.

Lukemisesta on vaivihkaa tullut tyttöjen juttu.

Kampanjan takana on Mikko Toivainen. Hänen Facebookiin lataaman videon mukaan koko juttu lähti liikkeelle puolivahingossa. #pojatkinlukee hästägin takaa hän haluaa muuttaa poikien lukemattomien kirjojen maailmaa.

Mukaan porukkaan halutaan positiivisia roolimalleja, jotka tykkäävät lukea ja kertoa sen pojille.

Hyvät tyypit ovat jo ottaneet haasteesta kopin, kuten Antti Holma, Jodarok, Jari Sarasvuo, Juha Itkonen, ja tuhannet muut suomalaiset.

He haluavat rohkaista nuoria miehiä tarttumaan jäätävän hyviin kirjoihin.

Kampanjan uuden hästägin takaa löytyy kuvia ihmisten kirjahyllyistä ja lempikirjoista. Instagramissa #minunhyllyni kuvat pursuavat huippuhyviä kirjoja. Sellaisia, joihin tarttuminen jännittäisi, innostaisi ja liikuttaisi montaa poikaa.

Tällä postauksella annan kapulan eteenpäin. Haastan Mainio-blogin lukijat mukaan #pojatkinlukee ja #minunhyllyni somekamppanjoihin.

 

 

P.S. Lukukeskuksen Lukuviikkoa vietetään tänä vuonna 18.-24.4.

 

Seuraa ja kommentoi blogia tai lähetä sivun linkki kavereillesi. 

Mainion Facebook-sivulle pääset tästä.