Ongelmia töissä? Näin saat Tehystä apua

Tehyyn saat yhteyden sähköisen asiointipalvelun kautta.

Kuvateksti
Asiointipalvelu toimii Tehyn verkkosivuilla ja Tehyn mobiilisovelluksessa. ­
Kuva: Placeit

1. Ensin puheeksi työpaikalla­

Jos jokin asia työsuhteessasi tai työ­paikalla mietityttää, ota se ensimmäisenä puheeksi esihenkilösi kanssa. 

Jos asia ei etene tai et saa mielestäsi riittävää ­vastausta, ole yhteydessä työpaikan luot­tamus­edustajaan tai -mieheen. Hänen nimensä ja yhteystietonsa näet kirjautumalla Tehyn ­asiointipalveluun.

Jos kyse on työsuojeluun liittyvästä asiasta, ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. 

Luottamusedustaja ja työsuojeluvaltuutettu ovat tarvittaessa yhteydessä Tehyn asiantuntijoihin.

2. Jos luottamusedustajaa ei ole

Jos kysymys tai ongelma koskee jo päättynyttä työsuhdetta, ota yhteyttä Tehyyn sähköisen asiointipalvelun kautta.

Tässä tapauksessa entisen tai uuden työpaikkasi luottamusedustaja ei voi hoitaa asiaasi.

Ole yhteydessä Tehyyn myös silloin, kun työpaikalla ei ole luottamusmiestä tai -edustajaa.

3. Jos töissä tapahtuu rikos

Ole yhteydessä Tehyyn asiointipalvelun kautta, jos olet joutunut rikoksen uhriksi tai sinua epäillään tai syytetään rikoksesta työpaikalla tai työhön liittyen.

4. Jäsenyyttä koskeva asia

Tehyn asiointipalvelussa voit hoitaa myös jäsenyyttäsi koskevia asioita. Voit päivittää työsuhdettasi koskevia asioita, ­yhteystietojasi, maksaa jäsenmaksuja ja ilmoittaa jäsenmaksuun vaikuttavista muutoksista.

5. Mikä on asiointipalvelu?

Asiointipalvelu toimii Tehyn verkkosivuilla ja Tehyn mobiilisovelluksessa. 

­Kirjaudu asiointipalveluun omalla jäsennumerollasi ja salasanalla. Jäsennumeron löydät mobiilikortista ja Tehy-lehden takakannesta. Voit kirjautua palveluun myös verkkopankki­tunnuksillasi tai mobiilivarmenteella.  

Asiantuntijoina Tehyn edunvalvontapäällikkö Riikka Rapinoja, oikeuspalveluiden päällikkö Matias Nyman ja jäsenpalvelupäällikkö Heikki Saldén.